آخرین اخبار
کد مطلب: 102547
در باب اظهارات جديد آيت الله؛
آقاي هاشمي؛ روستايي يا شهري، برتري با کيست؟
تاریخ انتشار : 1394/05/15 11:18:36
نمایش : 3413
سوال سوم: آقاي هاشمي! برتري از آن شماست با اختلاس ها و ارتشاء هاي ميلياردي آقازاده تان؟ يا افضل و اکرم کساني هستند که سروهاي رشيد خود را سر بريدند تا نظام جمهوري اسلام، وطن و ناموس اين مملکت به تاراج نرود؟
به گزارش سلام لردگان،به نقل از هاديان البرز در قرآن کريم، بارها در مورد تفاخر به يکديگر آياتي مطرح شده است و اين عمل مورد ذم الهي قرار گرفته است.

به عنوان مثال: خداوند حکيم در سوره بقره آيه شريفه 247 مي فرمايد: وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللّهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکًا قَالُوَاْ أَنَّى يَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللّهُ يُؤْتِي مُلْکَهُ مَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

يعني:پيغمبرشان به آنها گفت : خدا طالوت را پادشاه شما کرد گفتند :، چگونه او را بر ما پادشاهي باشد ? ما سزاوارتر از او به پادشاهي هستيم و او رادارايي چنداني نداده اند گفت : خدا او را بر شما برگزيده است و به دانش و توان او بيفزوده است ، و خدا پادشاهيش را به هر که خواهد دهد که خدا در برگيرنده و داناست.

و در سوره حديد آيه مبارکه 20 مي فرمايد: اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ کَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَکُونُ حُطاماً وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَديدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ

يعني: بدانيد که جز اين نيست که زندگي اين دنيا بازي و سرگرمي و آرايش نمودن و فخرفروشي تان به يکديگر و افزون طلبي از همديگر در اموال و فرزندان است ، همانند باراني که گياهان ( سرسبز حاصل از ) آن کشاورزان را به شگفت آورد سپس پژمرده شود و آن را زرد بيني سپس خشک و شکسته شود و در آخرت عذابي سخت است ( براي طاغيان ) و آمرزش و خشنودي خدا ( براي مطيعان ) ، و زندگي دنيا جز متاع فريب نيست.

آقاي هاشمي! يقينا اين آيات و ديگر آيات الهي را مورد مطالعه و تحقيق قرار داده ايد چرا که صاحب تفسير بيست جلدي راهنما هستيد. اما تعجب ما از اين است که شما چرا خود و امثال خود را از روستايي ها شريف و زحمتکش برتر مي دانيد؟

آقاي هاشمي! يقينا خوانده ايد اين آيه از سوره حجرات را که خداوند مي فرمايد: يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناکُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (با تقواترين شما نزد خداوند تبارک و تعالي، با تقواترين شماهاست). سوال دوم ما اين است: شما چگونه خود را برتر از مردمي ديديد که زحمت آن ها کشور را برپا نگه داشته است؟(نه سياسي بازي بعضي از آقايان و آقازاده ها)

سوال سوم: آقاي هاشمي! برتري از آن شماست با اختلاس ها و ارتشاء هاي ميلياردي آقازاده تان؟ يا افضل و اکرم کساني هستند که سروهاي رشيد خود را سر بريدند تا نظام جمهوري اسلام، وطن و ناموس اين مملکت به تاراج نرود؟

سوال چهارم: بر فرض اينکه قبول کنيم مردم شريف و محترم روستا کمتر از مردم شهرنشين باشند(که قبول نداريم)، مگر شما خود زاده روستا نيستيد؟ آنکه در سوم شهريورماه سال 1313 در روستاي بهرمان کرمان متولد شد که بود؟ شما يا شخصي ديگر؟

در آخر کلام امير المومنين علي عليه السلام را نقل مي کنيم تا درسي براي تمام بشيريت باشد و همه مردم شريف ايران به ويژه روستائيان زحمتکش بدانند ملاک برتري را تقوي مي داند و نه چيز ديگري.

اميرالمونين علي عليه السلام: عَجِبْتُ لاِبْنِ آدَم، أوَّلُهُ نُطْفَهٌ، وَ آخِرُهُ جيفَهٌ، وَ هُوَ قائِمٌ بَيْنَهُما وِعاءٌ لِلْغائِطِ، ثُمَّ يَتَکَبَّرُ.
فرمود: تعجبّ مى کنم از کسى که اوّلش قطره اى آب ترش شده و عاقبتش لاشه اى متعفّن ـ بد بو ـ خواهد بود و خود را ظرف فضولات قرار داده است، با اين حال تکبّر و بزرگ منشى هم مى نمايد. [24] ـ وسائل الشّيعه: ج 1، ص 334، ح 880.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس